Загальнопольська наукова конференція з міжнародною участю «Учитель і його праця перед викликами сучасності»

14 квітня 2021 року відбулася загальнопольська наукова конференція з міжнародною участю «Учитель і його праця перед викликами сучасності».

Захід організовано кафедрою дидактики, шкільної освіти і педевтології відділу суспільних наук Інституту педагогіки Люблінського католицького університету Яна Павла ІІ спільно з Комітетом педагогічних наук Польської академії наук та Польським педагогічним товариством.

У роботі конференції взяли участь відомі науковці з Польщі, України, Словаччини та Ізраїлю.

Вона охопила такі напрями роботи: «Роль учителя у мінливій освітній дійсності», «Професійна підготовка, компетенції та професіоналізм учителя», «Функціонування вчителів у системі освіти», «Проблеми навчання та виховання у сучасній школі», «Нові технології та дистанційне навчання у праці вчителя», «Аксіологічний вимір праці вчителя», «Учитель та учень у шкільних буднях», «Контексти праці та розвитку вчителя».

Західноукраїнський національний університет представив доктор педагогічних наук, професор кафедри інформаційної та соціокультурної діяльності соціально-гуманітарного факультету Юрій Щербяк.

У своїй доповіді «Особливості професійної діяльності педагога в умовах пандемії» професор Ю.Щербяк наголосив, що педагоги зараз опинились у нетрадиційному, незвичному для них форматі життя та роботи. Сучасний світ постійно робить нові виклики, тож актуальною є навичка швидко пристосовуватись до змін та проявляти гнучкість. Запровадження інформаційно-комунікаційних технологій в освітній процес – це не данина моді, а умова сьогодення. Адже вчителю для того, щоб зацікавити учнів, сконцентрувати їх увагу, доводиться конкурувати з добре організованим світом мас-медіа, тому інформаційна компетентність вчителя стає ключовим компонентом майстерності. Чим кращою є підготовка вчителя за цим напрямом, тим легше йому обирати варіанти навчання з можливих.

Очевидно, що сьогодні дистанційна освіта продемонструвала низку складних викликів для всіх учасників освітнього процесу – від дефіциту якісного цифрового контенту та інтернет-покриття, особливо поза межами великого міста, до неготовності та небажання частини батьків займатися тим, чим завжди займались тільки педагоги. На жаль, більшість учасників освітнього процесу не були готові до такого швидкого розвитку подій. Педагоги за короткий проміжок часу мали стати операторами, програмістами, активними користувачами соціальних мереж, перетворивши своє особисте реальне життя в суцільну віртуальну професійну діяльність.